menu

Veelgestelde vragen

Onderstaand een overzicht van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij of is het antwoord niet duidelijk, neem dan contact op met de klantenservice:

  Tel.       0512 51 82 05
  Mail.     

Bestellen, hoe werkt dat?

Bestellen op de webshop is eenvoudig. Ga naar het artikel van uw keuze. Klik vervolgens op de knop ‘In winkelwagen’. Het gewenste artikel is in de winkelwagen geplaatst en u kunt nu een keuze maken met de knop ‘Verder winkelen’ of ‘Nu afrekenen’. Wanneer u klaar bent met winkelen, kunt u de bestelling afronden door te klikken op de 'winkelwagen', rechts bovenin het scherm. In de winkelwagen kunnen eventueel nog wijzigingen in de bestelling gedaan worden. Is de bestelling naar wens? Klik dan op de knop ‘Nu afrekenen’ en volg de stappen in het bestelproces. 

Is er een minimum bedrag vereist om een bestelling te plaatsen?

Voor het bestellen op de webshop is geen minimum aankoopbedrag nodig. Er worden vanaf € 75,- geen verzendkosten berekend. Is uw bestelling lager dan € 75,- dat berekenen wij u € 5,- verzendkosten binnen Nederland.

Voor verzendingen naar Belgie rekenen wij altijd €10,- verzendkosten. Voor verzendingen naar Duitsland rekenen wij altijd €15,- verzendkosten.

Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?

Wanneer de bestelling is afgerond, ontvangt u een e-mail met daarin de orderbevestiging. Op de orderbevestiging staan de door u bestelde artikelen vermeld.

Ik heb geen mailbevestiging ontvangen, hoe kan dit?

Nadat u de bestelling heeft geplaatst ontvangt u binnen korte tijd (maximaal 15 minuten) een bevestiging via de mail. Mocht deze mail niet in uw "Postvak In" staan, dan is het mogelijk dat uw e-mailprogramma het bericht heeft aangezien voor "Ongewenste e-mail".
Wanneer ook de mail daar niet in staat kunt u de gemaakte bestellingen controleren in uw account. U klikt op Mijn de Boer. Mijn de Boer kunt u vinden als u op de webshop bent ingelogd, hierin vindt u alle relevante informatie met betrekking tot de orders en de bestelde producten. 

Kan ik een artikel aan mijn bestelling toevoegen als deze al is afgerond?

Wanneer een bestelling is afgerond, is het niet meer mogelijk een extra artikel toe te voegen. In dat geval zal een nieuwe bestelling geplaatst moeten worden.

Op welke manieren kan ik mijn bestelling afrekenen?

De bestelling kan op diverse manieren worden afgerekend, hieronder een overzicht:

iDeal
Bij iDeal betaald u makkelijk en veilig via uw eigen bank. Alle meest voorkomende Nederlandse banken ondersteunen betalingen met iDeal.
Creditcard: VISA en Mastercard 
Uw kunt uw bestelling ook betalen met uw creditcard. Hier vult u de juiste gegevens in van uw kaart en de beveiligingscode. 
Vooraf overmaken
Als u voor deze betaalmethode kiest, ontvangt u een e-mail met de bankgegevens. U kunt de overboeking vanaf uw eigen bank maken, in uw eigen omgeving. U dient hierbij wel rekening te houden dat de levertijd 1-2 dagen langer is dan bijvoorbeeld iDeal.
Afterpay (achteraf betalen)
Met Afterpay kunt u makkelijk achteraf betalen. U kunt dus uw bestelling eerst bekijken en dan betalen. Voor Afterpay geldt wel een maximale orderwaarde van €1.500,- (incl. BTW).
Bancontant/Mister Cash
Deze betaalmethode is de meest gebruikte methode om online bestellingen te betalen in België.
Sofort Banking
Met Sofort Banking kunt u vanuit veel Europese landen uw betaling voldoen. Deze betaalmethode is populair in bijvoorbeeld Duitsland en Oostenrijk.
Betalen bij afhalen
Indien u kiest om uw bestelling in de winkel af te halen, kunt u ook dan de betaling uitvoeren.

Hoe lang duurt het voordat de betaling wordt afgeschreven?

Een betaling via iDeal wordt direct afgeschreven. De betaling met de creditcard wordt op een vaste datum van uw rekening afgeschreven. De betaling middels een overschrijving wordt direct afgeschreven. Als u kiest voor Afterpay ontvangt u een e-mail van Afterpay met hierin vermeld alle relevante gegevens van u bestelling met het orderbedrag, het orderbedrag dient u binnen 14 dagen te voldoen.

Moet ik verzendkosten betalen?

Er worden vanaf € 75,- geen verzendkosten berekend. Is uw bestelling lager dan € 75,- dat berekenen wij u € 5,- verzendkosten.

Voor verzendingen naar Belgie rekenen wij altijd €10,- verzendkosten. Voor verzendingen naar Duitsland rekenen wij altijd €15,- verzendkosten.

Bij het retourneren van bestellingen wordt zijn de verzendkosten van rekening van de klant. Mocht het de fout van ons zijn, een foutieve levering of een defect product dan nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.  

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bestellingen die vòòr 16.00 uur geplaatst zijn, worden dezelfde dag verzonden, mits de artikelen voorradig zijn. Als een artikel niet op voorraad is, vindt u in de webshop al een afwijkende levertijd, bijvoorbeed 2-5 werkdagen.
Wanneer u ervoor gekozen heeft de bestelling op te halen in de winkel, dan ligt deze binnen één uur klaar bij de klantenservicebalie. U ontvangt hierover bericht.

Kan ik een afwijkend afleveradres kiezen?

U kunt ervoor kiezen de bestelling op een ander afleveradres te laten bezorgen. Dit kunt u aangeven in het bestelproces door een afwijkend afleveradres in te vullen.

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?

De bestelling kan opgehaald worden in de winkel bij de klantenservicebalie. Wij vragen u de orderbevestiging en identiteitsbewijs mee te nemen, zodat wij de bestelling kunnen controleren. Zonder ordernummer en identiteitsbewijs kunnen wij de bestelling niet meegeven. De bestelling blijft 14 dagen beschikbaar. Wanneer de bestelling niet binnen 14 dagen wordt opgehaald, zal deze retour gaan en wordt het aankoopbedrag teruggestort. U kunt het artikel desgewenst meteen even bekijken in de winkel en één van onze medewerkers vragen om advies.

Waarom moet ik mijn telefoonnummer invoeren?

Mocht er iets met uw bestelling zijn, dan nemen wij graag zo snel mogelijk contact met u op. Het liefst telefonisch om op die manier snel tot een oplossing te komen.

Kan ik ook vanuit het buitenland online bestellen?

U kunt ook bestellen als u een adres heeft in België of Duitsland. Hiervoor gelden wel aanvullende verzendkosten. Voor verzendingen naar Belgie rekenen wij altijd €10,- verzendkosten. Voor verzendingen naar Duitsland rekenen wij altijd €15,- verzendkosten.

Ook verzending naar andere landen is mogelijk, maar dan dient u uw bestelling te mailen naar: info@deboerdrachten.nl.
Er gelden dan ook aanvullende verzendkosten, hiervan stellen wij u tijdig op de hoogte.

U kunt bij ons online afrekenen met Mister Cash/Bancontant, of Sofort Banking. Ook kunt u uw bestelling betalen met uw credit card.

Wilt u bestellen vanuit een ander land dan aangegeven, kunt u dit formulier invullen.

Retourneren, hoe werkt dat?

De Boer Drachten
T.a.v. Webshop
Jade 34
9207 GL Drachten

Verpak de bestelling, wanneer mogelijk, in dezelfde verpakking en voeg het ingevulde retourformulier erbij. Meld hier uw retour aan. Lever vervolgens het pakket in bij het dichtstbijzijnde postkantoor en bewaar de bevestiging goed. Deze bevestiging is uw bewijs van retourzending. Het totaalbedrag wordt teruggestort op dezelfde rekening waarmee de betaling is gedaan, dit geldt ook voor VISA en Mastercard betalingen. De verwerktijd hiervoor is vijf werkdagen.

Wanneer u ervoor kiest de bestelling te retourneren in de winkel, dan kan dit bij de klantenservicebalie. Neem voor een goede verwerking van de retourzending, het retourformulier mee dat bij de bestelling zit. U krijgt vervolgens het aankoopbedrag contant terug, tenzij u voor Afterpay als betaalmethode heeft gekozen. Dan wordt de annulering/terugbetaling verwerkt via Afterpay. 
Bij retournering in de winkel is het ook mogelijk het artikel meteen te ruilen voor een ander artikel. Retourneren in de winkel is gratis.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?

Wanneer u een verkeerde bestelling, onjuist artikel of beschadigd artikel ontvangt, neem dan direct contact op (0512 51 82 05). Wij zullen er voor zorgen dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Hoe maak ik een account aan?

U kunt een account aanmaken als u een bestelling wilt plaatsen. U wordt dan gevraagd of u beschikt over een account, zonder account wenst te bestellen, of een account aan wil maken. Met dit account kunt u de status van uw bestelling volgen en uw facturen terugvinden.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Ga naar "Inloggen" en dan naar "Wachtwoord vergeten". Voer uw e-mailadres in en klik op verzenden. U ontvangt een mail met daarin een link die u de mogelijkheid geeft uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Waar kan ik mijn IBAN-nummer vinden?

Het IBAN-nummer staat onder andere op het bankafschrift van de bank en vaak ook op uw betaalpas van de bank.

Verkopen aan zakelijke afnemers binnen de EU

Bij leveringen aan zakelijke afnemers binnen de EU, zogenaamde intracommunautaire leveringen, wordt de BTW verlegt naar u, mits u beschikt over een BTW-nummer. Indien u een land kiest binnen de EU (niet Nederland), krijgt u die mogelijkheid de BTW te verleggen door zijn BTW-nummer in te voeren. De BTW wordt alleen verlegd wanneer u een valide BTW-nummer invoert.

De afnemer geeft vervolgens bij de aangifte omzetbelasting aan dat er een aankoop is gedaan waarbij de BTW was verlegd, oftewel dat er sprake was van een intracommunautaire verwerving. Daarbij dient het in dat land geldende BTW-tarief te worden toegepast. Vervolgens mag het bedrag als voorbelasting weer worden afgetrokken. Wij geven aan bij de aangifte Omzetbelasting dat er een verkoop met 0% BTW hebt gedaan is.